Leveransupplysningar

LEVERANS

Leveranstid

Vi lagerför de flesta av våra produkter, och produkterna i lager skickas på den första kommande arbetsdagen efter att vi har fått betalningen. Vid betalning via banköverföring skickas varorna när betalningen har registrerats. Hela beloppet måste betalas.

Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar på lagerprodukter – om inte annat anges i butiken.

Allhall samarbetar med flera etablerade transportörer som ansvarar för leverans av varorna till våra kunder. Du kommer att få ett meddelande om leveranstiden från den relevanta transportören. Ibland uppstår små avvikelser på grund av omständigheter utanför vår kontroll. Detta är anledningen till att vi inte alltid kan garantera en viss leveranstid för varje enskild order.

Spåra

Vill du spåra din beställning? Använd då spårnumret du har fått från transportören eller kontakta transportörens kundservice direkt. Du hittar all information i meddelandet som du får när Allhall skickar beställningen från vårt lager.

Expressleverans

Vi erbjuder expressleverans från dag till dag med en exakt tid för leverans. Ring för ett specifikt erbjudande.

Leverans och kostnad

Alla priser i butiken är exkl. fraktkostnader!

För priser i allmänhet har vi reservationer för eventuella prisförändringar som ligger utanför Allhalls påverkan – som prisökning för material, ny pris- och skattelagstiftning, porto och fraktökning samt naturligtvis reservationer för stavfel och tekniska fel.

Fraktkostnaderna kan du själv ta fram i webbshopen genom att klicka "köp nu" på de produkter ni önskar, gå sedan framåt till Kassa och fyll i ert postnummer till leveransadressen och flytta markören till annan ruta, då kommer fraktkostnaden fram till just ditt leveranspostnummer. Man kan sen att backa och ändra varorna i kundkorgen och sedan gå framåt igen och fylla i postnumret igen för att få fram nya fraktkostnaden. Fraktkostnader beräknas baserat på vikt och volym. Produkter brukar skickas med kurir eller transportföretag.

När du är redo att beställa kommer du att behöva ange namn, adress, e-post och telefonnummer, samt välja betalningssätt och leveranssätt du föredrar.

OBS! Vi har inte kunskap om lokala avgifter och skatter som kan läggas till utöver vårt pris!

Leverans till den närmaste trottoarsidan

En av de transportörerna vi samarbetar med kommer att leverera din beställning till närmaste trottoarkant. Vi kan inte garantera dig att din beställning levereras av en viss transportör. Vi skickar som regel inte din order till din adress om du inte är hemma för att skriva på den. Transportören lämnar normalt en anteckning med ett nummer för att ringa till dig för att ordna ett alternativt leveransdatum. Om du har ordnat med transportören för att lämna din beställning på din plats utan att du är där för att skriva på den kommer leveransen att vara på egen risk.

Observera att vid skadad förpackning ber vi dig att ta emot hela försändelsen samt kvittot, anteckna på transportbrevet och maila oss på info@allhall.se. Maila gärna med foto på skadat paket. Vi kommer då att hantera fordran och komma tillbaka till dig inom 24 timmar under arbetsdagar.

När du mottar paket från Allhall ber vi dig att kontrollera hela sändningen för saknade eller defekta delar. Skadade eller saknade delar måste rapporteras om inom 14 dagar.