Betalningsvillkor

ALLHALL I SVERIGE AB

Adress: Regementsvägen 7 (OBS! inget lager eller visningsprodukter finns på denna adress)

             19278 Sollentuna

 

Mail: info@allhall.se

Tfn: 08-410 027 27

PRISER

Alla priser i vår webbshop visas inkl. 25 % moms. Alla priser är exklusive frakt om inte annat anges.

ANSVARSFRISKRIVNING

Vi ansvarar inte för utsålda produkter, fel eller utelämnanden på denna webbplats, inklusive tryckfel, skrivfel och fel som inträffar efter uppdateringar. I den osannolika händelse att en produkt som du har beställt har utgått och kan inte längre beställas, förbehåller vi oss rätten att upphäva din beställning. Om så är fallet kommer du omedelbart bli kontaktad av vår kundtjänst. Bilder som används i webbshopen är illustrativa. Bilder i webbshopen kan i vissa fall inte spegla det verkliga utseendet, den verkliga färgen eller designen på produkten.

BESTÄLLNING OCH BETALNING

www.allhall.se är öppen 24 timmar om dygnet, så du kan alltid handla. Undantag kan ske om vi måste stänga tillfälligt för att utföra uppdateringar eller underhåll.

För att handla på www.allhall.se måste du vara 18 år och ha ett giltigt kreditkort som vi accepterar. Om du ännu inte är 18 år gammal, kan du fortfarande köpa produkter om du har fått din förmyndares samtycke eller på annat sätt har laglig rätt att göra ett köp.

För att handla, välj helt enkelt de produkter som du vill köpa och placera dem i "varukorgen". Du kan redigera och ändra innehållet i din varukorg hela vägen fram till tiden för beställning och du kan regelbundet kontrollera innehållet och priset på produkterna.

Hos Allhall betalar du inte några kreditkortsavgifter.

Fraktkostnaderna kan du själv ta fram i webbshopen genom att klicka "köp nu" på de produkter ni önskar, gå sedan framåt till Kassa och fyll i ert postnummer till leveransadressen och flytta markören till annan ruta, då kommer fraktkostnaden fram till just ditt leveranspostnummer. Man kan sen att backa och ändra varorna i kundkorgen och sedan gå framåt igen och fylla i postnumret igen för att få fram nya fraktkostnaden. Fraktkostnader beräknas baserat på vikt och volym. Produkter brukar skickas med kurir eller transportföretag.

När du är redo att beställa kommer du att behöva ange namn, adress, e-post och telefonnummer, samt välja betalningssätt och leveranssätt du föredrar.

Du kan ändra innehållet i kundvagnen ända tills du bekräftar ditt köp genom att klicka på "acceptera och köpa." När du har accepterat den slutgiltiga beställningen, kommer din beställning att skickas och behandlas av Allhalls beställningskontor. Allhalls beställningskontor kommer att skicka en beställningsbekräftelse till dig. Se till att behålla din beställningsbekräftelse i fall du behöver det senare som referens.

BETALNINGSMETODER

  • Förskottsbetalning, Vi skickar er beställning efter att full betalning är gjord, Ingen kreditupplysning krävs
  • Faktura via Svea Ekonomi, Ni får en faktura från Svea Ekonomi med kredit på 10-30 dagar, Kreditupplysning kommer att göras och måste bli godkänd av Svea Ekonomi. Uppge personnummer för privatpersoner och organisationsnuymmer för företag, Det går även att ordna delbetalningar via Svea.
  • Klarna: Dela upp, Ni betalar via ert Klarnakonto och kan dela upp betalningarna
  • Klarna: Direktbetalning, Ni betalar här direkt med kreditkort, Bankkonto eller Banköverföring
  • Klarna: Få först, Betala sen, Betala allt inom 30 dagar efter leverans eller dela upp i månadsbetalning

VILLKOR FÖR KLARNA FAKTURABETALNING

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e‐butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25,00 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Max. kreditgräns: Privatkunder 50.000 SEK, Företag 50.500 SEK.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

VILLKOR FÖR KLARNA DELBETALNING

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En administrativ avgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Max. kreditgräns: Privatkunder 50.000 SEK, Företag 50.500 SEK.

LEVERANS

Den normala leveranstiden är ca 2-5 arbetsdagar. Vi har den stora majoriteten av våra produkter i lager. Produkter som är på lager skickas påföljande arbetsdag efter att vi har mottagit din betalning. För online-betalning med kreditkort eller betalning vid leverans kan produkterna även skickas samma dag från vårt lager, om beställningen görs före kl. 12:00. Produkter som betalas via banköverföring kommer att skickas så snart vi har registrerat din betalning. Hela beloppet av beställningen måste betalas.

LEVERANSPRIS

Samtliga priser i butiken visas alltid utan frakt om inte annat anges.

Alla försändelser som skickas med transportföretag levereras till närmaste väg. Fraktkostnaderna beräknas baserat på vikt och volym på den totala beställningen.

Om du inte är hemma när din försändelse ska levereras måste du kontakta kuriren eller transportföretaget för att komma överens om en ny leveranstid. Leveranserna som görs enligt köparens önskan utan kvitto, är på köparens egen risk.

Vi strävar efter att kunna se till att vi kan informera om fraktkostnaderna överallt, på fastland och på öar, med eller utan bro. Situationer kan dock uppstå där vi inte har ditt postnummer i vårt automatiska fraktberäkningssystem. Om systemet inte kan beräkna fraktkostnaderna för postnumret som du har angett, ring vår säljavdelning för att få hjälp.

RETURER OCH ÅTERBETALNINGAR

När du handlar på www.allhall.se har du rätt att returnera ditt köp inom 14 dagar.  Om du vill returnera produkter så måste du meddela oss per mail senast 14 dagar efter att du fått dina produkter.

Om du väljer att returnera produkter är det ditt ansvar att kontakta ett transportföretag och betala kostnaderna för returtransporter.

Du måste alltid skicka originalförpackningen vid retur av produkter.

Oskadad originalförpackning utgör en viktig del av en produkts värde och originalförpackningen innehåller även viktig information som är relevant för returen av dina produkter.

Den visas på produkten, om produkten är undantagen från returrätten (t ex specialbeställda produkter eller kundanpassade produkter).

Returrätten inom 14 dagar gäller från den dag du får dina produkter. Om tidsfristen på 14 dagar löper ut en helgdag, lördag, söndag, julafton eller nyårsafton så förlängs tidsfristen till följande arbetsdag. Om du har beställt flera produkter på samma inköpsorder, som levereras vid olika tidpunkter, så är tidsfristen på 14 dagar gällande från det datum du tar emot den sista produkten.

När du har fått dina produkter, kan du bara hantera dem på ett sådant sätt som krävs för att fastställa produkttyp, produktförmågor och hur den fungerar.

RETURPROCESS

För att returnera produkter måste du maila det till oss senast 14 dagar efter att du fått dina produkter. Fraktetiketter kommer du få per mail av oss

Se till att returprodukterna är säkert förpackade i originalförpackningen. Originalförpackningen måste alltid returneras tillsammans med dina returprodukter.

Skriv ut fraktetiketter och sätt en fraktetikett på varje låda som du returnerar. Om du inte har tillgång till en skrivare måste du skriva fraktetiketterna själv. Kom ihåg att skriva ditt returnummer och avsändarinformation på dina fraktetiketter. Se till att sätta en etikett på varje låda annars kommer vi inte att kunna identifiera försändelsen. Du måste också skriva lådans nummer och det totala antalet lådor du skickar på varje etikett. T.ex. låda nr. 1/3, 2/3 och 3/3.

Returprodukter ska skickas till:

Dancover Central Stock
Att.: RETURNS
Lyngevej 16A, Hal 2,
Nørre Herlev,
3400 Hillerød
Danmark

Vi rekommenderar att du köper transportförsäkring. Du ansvarar för returprodukterna tills vi får dem. Därför se till att spara kvittot från ditt postkontor och/eller spårningsnummer.

Allhall accepterar inte returprodukter som är oansvarigt eller dåligt förpackade, använda, förstörda, ofullständiga och osäljbara.

Vi förväntar oss att du skickar returprodukterna så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att du har skickat ditt returformulär.

Vi accepterar inte paket som skickas som "Postförskott".

ÅTERBETALNINGAR

När vi tar emot dina produkter kommer vi att kontrollera om deras värde har minskat, efter detta kommer vi att återbetala det berättigande beloppet.

Beloppet kommer att överföras med hjälp av samma betalningsmetod som du använde när du köpte produkterna.

Du kan förlora ditt inköpsbelopp helt eller delvis, om värdet av produkten har minskat på grund av t ex:

  • Du har packat upp produkten
  • Den ursprungliga förpackningen saknas eller är förstörd
  • Du har använt produkten
  • Produkten har skadats medan den var i din ägo
  • Du har hanterat produkten utöver vad som var nödvändigt för att fastställa egenskaperna och funktionen på produkten
  • Du har inte följt de undantag från returrätten, som är relevanta för den specifika produkten

Viktigt: Undvik att packa upp en produkt om du vill lämna tillbaka den. Om produkten har packats upp kan det resultera i en minskning av det belopp som vi ersätter med upp till 25-75%.

Garanti och reklamationer
När du får din beställning bör du alltid gå igenom hela sändningen för att kolla om något saknas eller delar är skadade. Allhall kommer bara att täcka kostnaderna för första leveransen för att ersätta saknade eller skadade delar. Därför bör du se till att ha kontrollerat allt innan du kontaktar vår garantiavdelning.
Allhall följer EU-lagen och direktivet om två års garanti, härunder konsumentskyddslagstiftningen och reglerna i varje land där Allhall är representerat. I den mån detta ansvar under sådana konsumentlagar kan vara begränsat så är det det enda alternativet för Allhall att utvärdera utbyte eller reparation av produkten.
Allhalls garanti gäller endast för normal användning av produkten, normalt slitage förväntas, enligt skriftliga användningsinstruktioner eller manual om det finns till produkten (antingen skriftligen eller via en hyperlänk till en bruksanvisning/manual). Allhalls garanti gäller inte för skada orsakad av olycka, missbruk, felaktig användning, exponering för dåligt väder eller modifiering av produkten.
Beroende på den specifika situationen, och om reklamationen är berättigad, så täcker Allhalls garanti antingen reparation av produkten, utbyte till en ny produkt, återbetalning av pengar eller prisavdrag.
I situationer där Allhalls garanti inte gäller, till exempel skador som orsakas av väderförhållanden kan din hemförsäkring täcka istället. Vi rekommenderar därför alltid att du kontaktar ditt försäkringsbolag för att försäkra dig om att dina produkter omfattas av din hemförsäkring.

GARANTI OCH REKLAMATIONER

När du får din beställning bör du alltid gå igenom hela sändningen för att kolla om något saknas eller delar är skadade. Allhall kommer bara att täcka kostnaderna för första leveransen för att ersätta saknade eller skadade delar. Därför bör du se till att ha kontrollerat allt innan du kontaktar vår garantiavdelning.

Allhall följer EU-lagen och direktivet om två års garanti, härunder konsumentskyddslagstiftningen och reglerna i varje land där Allhall är representerat. I den mån detta ansvar under sådana konsumentlagar kan vara begränsat så är det det enda alternativet för Allhall att utvärdera utbyte eller reparation av produkten.

Allhalls garanti gäller endast för normal användning av produkten, normalt slitage förväntas, enligt skriftliga användningsinstruktioner eller manual om det finns till produkten (antingen skriftligen eller via en hyperlänk till en bruksanvisning/manual). Allhalls garanti gäller inte för skada orsakad av olycka, missbruk, felaktig användning, exponering för dåligt väder eller modifiering av produkten.

Beroende på den specifika situationen, och om reklamationen är berättigad, så täcker Allhalls garanti antingen reparation av produkten, utbyte till en ny produkt, återbetalning av pengar eller prisavdrag.

I situationer där Allhalls garanti inte gäller, till exempel skador som orsakas av väderförhållanden kan din hemförsäkring täcka istället. Vi rekommenderar därför alltid att du kontaktar ditt försäkringsbolag för att försäkra dig om att dina produkter omfattas av din hemförsäkring.

REKLAMATIONER PÅ SKADADE ELLER SAKNADE DELAR MÅSTE REKLAMERAS INOM 14 DAGAR.

Om du har en garantireklamation eller en reklamation som involverar en defekt produkt eller saknad del eller brist på leverans, ber vi dig att maila bilder på allt som du reklamerar till stefan@allhall.se Reklamerar du t ex 2st dukar eller fler så måste vi ha bilder på samtliga dukar. Ta gärna både närbilder och lite vybilder runt om.

Beroende på situationen kan du behöva returnera dina produkter till vårt lager:

Dancover Stock
Att.: CLAIMS
Lyngevej 16A, Hal 2
Nørre Herlev,
3400 Hillerød
Danmark

Om reklamationen är berättigad kommer Allhall naturligtvis att täcka fraktkostnaderna för returnerade produkter. Om reklamationen inte är berättigad måste du betala för fraktkostnaderna för att returnera produkterna, samt en expeditionsavgift på 122,83 SEK.

Kom ihåg att skicka dina returprodukter i originalförpackningen och att få ett kvitto från transportföretaget. Vi rekommenderar att du köper transportförsäkring. Du ansvarar för returprodukterna tills vi får dem. Därför se till att spara kvittot från ditt postkontor och/eller spårningsnummer.

Observera, vi accepterar inte produkter som skickas som "Postförskott".

ALLHALLS PERSONLIGA DATAPOLICY

Hantering av personlig information

När du besöker vår webbshop eller får vårt nyhetsbrev så är ALLHALL ansvarig för hantering av data som täcker en serie av din information. Har du frågor om vår hantering av din information när du besöker vår webbutik och mer, kontakta info@allhall.se 

Varför hanterar vi din info?

Det övergripande syftet med att vi hanterar din information är för att optimera webbplatsen och användarupplevelsen för att kunna erbjuda dig de senaste nyheterna om oss och skicka erbjudanden för våra produkter och tjänster samt att kunna göra försäljnings- och leveransavtal med dig. Vi måste betona att hanteringen av din information är baserad på ditt samtycke och att du när som helst har möjlighet att återkalla ditt samtycke.

Vem kommer att se din info?

I samband med vår marknadsföring vidarebefordrar vi din information till våra marknadsföringsbyråer och i vissa fall till tredje länder. Ett tredje land i detta sammanhang är ett land utanför EU/EES, t.ex. USA. När du köper varor från oss skickas din information till det land där du vill att varorna ska levereras.

Mottagarna i det tredje landet kan vara Google, Inc., Facebook, Inc. och LinkedIn Corporation, som omfattas av Privacy Shield-avtalet. Det innebär att kommissionen har fastställt att de har tillräcklig skyddsnivå. Du kan se mer om Shield-avtalet på www.privacyshield.gov. Informationen kommer inte att överföras till internationella organisationer som FN, EU eller Nato.

Hur länge behåller vi din info?

Din information hanteras i upp till två år räknat från ditt senaste besök i webbutiken och i tre år från när du återkallar ditt samtycke eller om ett köp sker. Om dina uppgifter är relevanta för Allhall-bokföringen så kommer vi att behålla den i upp till fem år från det relevanta räkenskapsåret.

Vad är dina rättigheter?

Enligt den allmänna dataskyddsförordningen har du en serie rättigheter angående vår hantering av din information. Vill du använda dessa rättigheter, var god kontakta info@allhall.se 

Här kan du se vilka rättigheter du har:

  • Du har när som helst rättigheten att få enkel åtkomst till informationen som vi har om dig.
  • Du har rätten att få inkorrekt information om dig korrigerad.
  • I speciella fall har du rättigheten att få informationen om dig borttagen.
  • I vissa fall har du rättigheten att begränsa hanteringen av din information. Om du har rätten till begränsad behandling får vi enbart hantera din info – förutom förvaring – med ditt samtycke eller för att en rättslig fordran ska upprättas, göras giltig eller skyddas – eller att skydda en person eller vitala samhällsintressen.
  • I vissa fall så har du rättigheten att ta undantag till vår hantering av din information.
  • I vissa fall så har du rätt att få din information i ett strukturerat, vanligt och maskinläsbart format. Du kan också få din information överförd från en informationssystemhanterare till en annan utan hinder – även känd som dataportabilitet.

COOKIES (KAKOR)

Genom att använda www.allhall.se godkänner du att vi kan använda cookies. En cookie (kaka) är en liten datafil som vi placerar på din dator för att hålla reda på vad som händer under ditt besök och för att känna igen din dator. En cookie är inte ett program och innehåller inte virus.

Vill du läsa om de cookies som används på www.allhall.se och hur du tar bort cookies, klicka här.

FORCE MAJEURE

Om Allhall inte kan leverera eller göra obligatoriska ersättningar, och om sådana skyldigheter blir oskäligt besvärliga till följd av strejkaktioner eller andra omständigheter utanför parternas kontroll ... såsom brand, krig, mobilisering eller oförutsedda militära åtgärder, rekvisition, konfiskation, valutarestriktioner, upplopp, oroligheter, brist på transportmedel, allmän varubrist, minskning i utbudet av drivkrafter, defekter eller förseningar i leveranser från underleverantörer eller tillverkare, eller omständigheter i övrigt utanför Allhalls kontroll, så undantas Allhall från allt ansvar.

COPYRIGHT

Allt material på denna webbplats ägs av Allhall AB och skyddas av den svenska/europeiska lagstiftningen om skydd av industriell och kommersiell egendom. Detta innebär att märken, handelsnamn, varumärken oavsett registrerade eller under registrering, produktnamn inklusive beskrivningar av produkter, fotografier och ritningar, designer och annat innehåll på denna webbplats under inga omständigheter kan laddas ner kopieras eller användas på något sätt utan att först få skriftligt samtycke och godkännande.