RETURER

VAD GÖR JAG NÄR JAG RETURNERA EN PRODUKT?

  1. Maila oss på info@allhall.se att du önskar returnera beställningen senast 2 veckor efter att du fått din beställning. I formuläret måste du:
  2. Fylla i ditt ordernummer och e-mejladressen som du använde vid beställningen
  3. Markera de produkterna och antalet produkter som du vill returnera
  4. Du kommer nu att få ett e-postmeddelande med fraktetiketter bifogade.
  5. Skriv ut försändelsens etikett(er) och förbered försändelsen. Se till att dina returvaror är säkert förpackade i originalförpackningen. Originalförpackningen måste alltid returneras.
  6. Placera försändelsens etiketter på de lådorna som du returnerar.
  7. Se till att du sätter en etikett på varje låda du returnerar för att vi ska kunna identifiera din returförsändelse. 
  8. Kontakta transportfirman och betala fraktkostnaden för returen. Vänligen notera att Allhall inte accepterar sändningar skickade COD (postförskott).

Retursändningar måste skickas till:

Dancover
Till.: RETURER
Lyngevej 16a, hal 2
Nørre Herlev
3400 Hillerød
Danmark

Dessutom, genom att skicka varor i retur måste du vara medveten om följande:

  1. Vi rekommenderar att du tar ut en transportförsäkring eftersom du är ansvarig för varorna fram till att vi tagit emot dem. Spara postkvittot såväl som Spårbarhetsnumret om det finns.
  2. Allhall accepterar inte returer av varor om produkten har packats otillräckligt, har använts, gjorts sönder, är inkomplett eller osäljbar.
  3. Vi förväntar oss att du skickar varorna så fort som möjligt efter att mailat oss ang returen och inte senare än 2 veckor efter 
  4. Vi accepterar inte att varor skickas till oss COD (postförskott).

VAD GÖR JAG OM JAG VILL RETURNERA MINA VAROR?

Du kan alltid returnera en beställning till Allhall inom 2 veckor till följande adress:

Dancover
Till.: RETURER
Lyngevej 16a, hal 2
Nørre Herlev
3400 Hillerød

Du måste själv täcka för utgifterna för att skicka tillbaka varorna till Allhalls lager i Danmark. Börja med att maila Allhall på info@allhall.se. Det underlättar utförandet och säkerställer att du får rätt belopp i gengäld. Beloppet kommer att betalas ut så snart som möjligt. Observera att varorna måste returneras i originalförpackningen och vara oskadade och oanvända.

KAN JAG ÅNGRA ETT KÖP HOS ALLHALL?

När du handlar på internet har du 2 veckor att returnera en beställning. Under denna period kan du informera företaget om denna retur av varor. Detta gäller naturligtvis även beställningar på www.allhall.se. Du måste vara medveten om att det finns undantag – Om du t.ex. beställer en specialtillverkad produkt. I detta fall gäller inte din returrätt. Det är tydligt beskrivet i butiken om en produkt är specialtillverkad.

HUR RETURNERAR JAG EN PRODUKT OM JAG ÅNGRAR KÖPET?

Önskar du returnera en produkt? Du måste göra det inte senare än 2 veckor efter att du emottagit produkten och maila till oss. Du måste ange ditt ordernummer och e-mejladress som användes vid beställningen i formuläret. Ordernumret kan hittas på bekräftelsen mottagen i e-post efter beställningen slutfördes. Du måste kontakta ett transportföretag och betala returfrakten. Om du kan skicka varorna själv till vårt lager i Nørre Herlev i Hillerød kan du spara kostnader istället för att använda en kurir.

VAD MÅSTE JAG VARA MEDVETEN OM NÄR JAG RETURNERAR EN PRODUKT?

Om rätter för retur inte omfattar en produkt kommer du tydligt se det i butiken. Detta kommer normalt endast omfatta produkter tillverkade på begäran eller om produkten anpassats personligen med tryckt logga på den.

Generellt börjar rätten för retur den dagen du tagit emot beställningen. Om avslutningsdagen faller på en helgdag, en lördag eller söndag flyttas avslutningsdagen till första påföljande arbetsdag. Angående delleveranser, börjar perioden för rätt till retur när den sista delen av leveransen mottagits.

När du har tagit emot dina varor skall du behandla de på ett sätt att du kan bedöma beskaffenhet, kvalitet och funktion av produkten/produkterna. Om vi kan se att varorna har behandlats bortom detta, betyder det enligt gällande regler att vi kan neka eller reducera i summan du är berättigad.

KAN JAG FÅ MINA PENGAR TILLBAKA?

När vi har tagit emot din leverans kontrollerar vi den och utvärderar om det skett någon reduktion i värdet av varorna. Efteråt kommer du få den summa som du berättigad till. Summan kommer alltid föras över enligt samma betalningsmetod du använde vid beställningen. Om du betalade med kort kommer summan föras över till kontot där pengarna kom från.

FINNS DET EN RISK FÖR ATT INTE FÅ MINA PENGAR TILLBAKA?

En serie av villkor måste uppfyllas för att du skall få hela summan tillbaka. Du kan förlora den summan, helt eller delvis, om värdet på produkten har reducerats. En reduktion av produktpriset kan ske på grund av följande omständigheter:

  1. Du har packat upp produkten
  1. Originalförpackningen saknas eller är sönder
  2. Produkten har använts
  3. Produkten har skadats under tiden den var hos dig
  4. Du har behandlat produkten bortom vad som är lämpligt för typen, tillämpningen och sättet den fungerar
  5. Du har inte följt begränsningarna i Reklamationsrätten vilka du har informerats om.

Packa inte upp leveransen om du önskar skicka den i retur. Om produkten har packats upp kan det orsaka reduktion i priset du förväntar di vid retur – i värsta fall 100 % av priset – eller en mindre reduktion i återbetalningen på 25-75 %.